22 Απρ 2015

Σχέδιο Schäuble για διεύρυνση της ιδιωτικής συμμετοχής στη διαχείριση των αυτοκινητοδρόμων στη Γερμανία

Ο ΥπΟικ Schäuble (CDU) και ο ΥπΜεταφ Dobrindt (CSU) υπέρ της ίδρυσης κρατικής εταιρείας κυκλοφοριακών υποδομών που θα είναι ανοικτή και σε ιδιώτες επενδυτές.

Η νέα εταιρεία σύμφωνα με τις αντιλήψεις της Κομισιόν θα χρηματοδοτείται από τα διόδια των φορτηγών (και τα μελλοντικά διόδια των Ι.Χ.) και θα μπορεί επίσης να δανείζεται.

Γράφει ο Claus Hulverscheidt [πηγή: Süddeutsche Zeitung]

Νέα τάξη στο τοπίο της κατασκευής υπεραστικών οδών στη Γερμανία.

Schäuble και Dobrindt συμφώνησαν την Τρίτη την ίδρυση κρατικής εταιρείας κυκλοφοριακών υποδομών, με δυνατότητα και ιδιωτικής συμμετοχής.

Θα απαιτηθεί όμως αλλαγή στο γερμανικό Σύνταγμα που απαιτεί ψήφιση από τα 2/3 της βουλής και του συμβουλίου περιφερειών.

Έως τώρα η κατασκευή και λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων είναι αρμοδιότητα των περιφερειών (ομόσπονδων κρατιδίων) με δαπάνες της κεντρικής (ομοσπονδιακής) κυβέρνησης.

Ο Schäuble θεωρεί σημαντική την κινητοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων, που έως τώρα είναι πολύ χαμηλή.

Ο Dobrindt συμφωνεί. "Μακροπρόθεσμα θα πρέπει να μπορεί να αποφασίζει μόνη της η κεντρική κυβέρνηση. Η ποιότητα της διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων στα 16 κρατίδια παρουσιάζει μεγάλη ποικιλία σήμερα."
  
Την ιδέα υποστηρίζει η γερμανική ΕΛΠΑ (ADAC), που ωστόσο στέκεται κριτικά απέναντι στη συμμετοχή ιδιωτών χρηματοδοτών: "Για να ικανοποιηθούν οι προσδοκίες απόδοσης των ιδιωτών επενδυτών, οι οδηγοί θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη".

Η Κομισιόν προτείνει (και ο Schäuble εξετάζει) τη συμμετοχή ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών ταμείων στη χρηματοδότηση έργων υποδομής. Τα ταμεία αυτά σήμερα δεν έχουν υψηλές αποδόσεις στις παραδοσιακές τους δραστηριότητες (αγορές κρατικών ομολόγων). 
 
Σύμφωνα με τον ΥπΟικ κυκλοφορεί "μπόλικο κεφάλαιο" διεθνώς λόγω της χαλαρής νομισματικής πολιτικής των κεντρικών τραπεζών, που όμως δεν καταλήγει στην πραγματική οικονομία. Οι ασφαλιστές ωστόσο θα πρέπει να αυξήσουν τα ίδια κεφάλαιά τους για να αντισταθμίσουν τον κίνδυνο απωλειών, αλλιώς υπάρχει κίνδυνος νέας χρηματοδοτικής κρίσης. 
 
Ο σοσιαλδημοκράτης Gabriel δεν έχει πάρει ακόμη οριστική θέση για το θέμα. Ο Schäuble επιβεβαίωσε ότι τυχόν υπερβάλλοντα φορολογικά έσοδα [μετά τη σύσταση της νέας εταιρείας] θα διατίθενται για πρόσθετες επενδύσεις.

Πλήρες κείμενο στα γερμανικά: http://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/autobahnfinanzierung-geld-auf-der-strasse-1.2445939

Δεν υπάρχουν σχόλια: