14 Ιουν 2010

Απιθανόπουλοι

Ίσως ο κύριος Απιθανόπουλος (not his real name - από τους Ανθρωποφύλακες του Κοροβέση το δανείστηκα), προϊστάμενος απογευματινής βάρδιας στα ΕΛΤΑ Πειραιά στις 14/6/'10, να είναι ένας καταπιεσμένος Αϊνστάιν που αδικήθηκε από τη ζωή. Μπορεί να έχει εξαίσια μουσική παιδεία, να πιάνουν τα χέρια του ή να είναι καλός ψήστης και ευχάριστος στην παρέα. Πάντως, στη σύντομη (ομολογουμένως) επαφή μου μαζί του δεν τον "έκοψα" για τίποτε από τα παραπάνω. Δεν είμαι βέβαια και φυσιογνωμιστής και μπορεί να σφάλλω. Αυτό για το οποίο είμαι σίγουρος - και σκοπεύω να το επισημάνω σε πρώτη ευκαιρία στους ανωτέρους του (τη διοίκηση των ΕΛΤΑ και τον αρμόδιο υπουργό κ. Ρέππα) - είναι ότι ο κ. Α. σήμερα μου θύμισε το Δημόσιο που νόμιζα (ο αφελής) ότι είχαμε αφήσει πίσω εδώ και χρόνια.

Κάθε δίμηνο παραλαμβάνω από τα ΕΛΤΑ Πειραιά το επίδομα του ΟΓΑ για λογαριασμό της τρίτεκνης συζύγου μου. Η διαδικασία που ο Οργανισμός έχει προβλέψει για διευκόλυνση του πολίτη είναι η εξής: Στο πίσω μέρος της ειδοποίησης υπάρχουν κενά πλαίσια με τίτλους "Υπογραφή παραλήπτη", "Υπογραφή αντιπροσώπου" και "Στοιχεία ταυτότητας παραλήπτη ή αντιπροσώπου". Επειδή μένουμε στην Κόρινθο - και εγώ επισκέπτομαι την πρωτεύουσα κάθε βδομάδα - η γυναίκα μου υπογράφει και μου δίνει την ταυτότητά της, ώστε επιδεικνύοντάς την μαζί με τη δική μου να παραλάβω τα χρήματα.

Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται σχεδόν κάθε δίμηνο, χωρίς μέχρι τώρα κανένα πρόβλημα. Μέχρι που, σήμερα, η υπάλληλος αμφισβήτησε την γνησιότητα της υπογραφής της συζύγου μου. Ο κ. Α., στον οποίο απευθύνθηκε, επιβεβαίωσε ότι τα χρήματα δεν μπορούν να μου δοθούν, διότι η υπογραφή δεν είναι "ακριβώς ίδια" με την εμφανιζόμενη στο δελτίο ταυτότητας.

Το ότι αυτή τη διαδικασία την ακολουθούμε συνεχώς από το 2007, χωρίς κανένα πρόβλημα, δεν συγκίνησε τον κ. Α., ο οποίος με προέτρεψε να απευθυνθώ το επόμενο πρωί στον διευθυντή του υποκαταστήματος. Επειδή όλως τυχαίως είχα μάθει ότι αυτόν τον καιρό ο κ. διευθυντής έχει διάφορους μπελάδες (βλ. εδώ και εδώ) - και επειδή μέχρι αύριο, που λήγει η "άνετη" προθεσμία παραλαβής των χρημάτων (10 ολόκληρες ημερολογιακές μέρες), δεν θα προλάβω να βρω άκρη - δεν έκανα τον κόπο να συμπληρώσω το λευκό χαρτί (καλά που δεν ήταν χασαπόχαρτο...) που μου έδωσε ο κ. Α. (έντυπα παραπόνων δεν έχουν;) για να γράψω το παράπονό μου.

Πιο πολύ δεν με στενοχωρεί το ότι θα καθυστερήσουμε 2 μήνες να πάρουμε τα λεφτά (που δεν είναι για μας ζήτημα ζωής και θανάτου αλλά όλο και κάποια "τρύπα" κλείνουν). "Θλίβομαι" (που θα έλεγε και ο Σημίτης) από το ότι η υπάλληλος και ο κ. Α. υπονόησαν (μέχρι και για "γραφολόγο" μίλησαν!) ότι σήμερα το πρωί ο υπογράφων (που μπορεί να μεγάλωσε κοντά στη γούβα του Βάβουλα αλλά δεν είναι και κανένας κακοποιός) αποφάσισε:
- να βουτήξει την ταυτότητα της γυναίκας του - η οποία, παρεμπιπτόντως, είναι της προ Σταθόπουλου εποχής και αναφέρει, όπως και η δική του, ονοματεπώνυμο συζύγου (ούτε κι αυτό βέβαια συγκίνησε τα ΕΛΤΑ Πειραιά, αλίμονο),
- να πλαστογραφήσει την υπογραφή της και
- να πάει κρυφά στο ταχυδρομείο για να εισπράξει μερικές εκατοντάδες ευρώ - τα οποία μάλιστα αποτελούν οικογενειακό (!) επίδομα.

Ο κ. Α. απόψε υποθέτω ότι θα δει τον ποδοσφαιρικό αγώνα, θα πιει τη μπυρίτσα του και θα πάει για ύπνο, με ήσυχη τη συνείδηση ότι συνέβαλε στη βελτίωση της ταμειακής θέσης των ΕΛΤΑ. Ποιος  ξέρει, μπορεί να παίρνει και μπόνους γι' αυτή τη συμπεριφορά. Έτσι, αγαπητό Δημόσιο, ξέρω κι εγώ να τα μειώνω τα ελλείμματα και να επιτρέπω στον Υπουργό Οικονομικών να είναι αισιόδοξος.

Είναι μακρινή η μέρα που η εξυπηρέτηση του πολίτη θα γίνεται από τους best & brightest.


Κι εδώ βουβουζέλα ρε γμτ...  




Δεν υπάρχουν σχόλια: